شرایط صدور حکم چیست؟

احکام >> شرایط صدور حکم چیست؟

 

 برای صدور حکم شرایط باید آماده شود. تا صدور حکم انجام شود. اگر شرایط ذیل فراهم نشود ، حکم صادر نمی‌شود.

  1. تغییر در مزایا : به این منظور که اگر ، کوچکترین تغییری در مزایا اتفاق بیفتد منجر به صدور حکم میشود.
  2. تغییر در آیتمهای موجود در جدول پرسنلی و سایر مشخصات پرسنلی ‌ ( در صورتی‌که در بخش تعیین آیتمهای حقوقی از طریق صدور حکم) ، تیک خورده باشد.
  3. تغییر در ردیف پست سازمانی و اندیکس محل خدمت در طبقه بندی مشاغل ،که هر 4 مورد مذکور تغییر مستقیم در صدور حکم دارند.

اما در مواردی  آیتمهای موجود در سیستم ، تاثیر غیر مستقیم در صدور حکم دارند.

  • در سیستم طبقه بندی مشاغل : رشته شغل  مثلا اگر از 30000 به 40000 تغییر یابد به دلیل تاثیر در مزایا منجر به صدور حکم می گردد.
  • تغییر در مشخصه هایی (per) که از آن در فرمولهای مزایا استفاده شده باشد.
  • در سیستم پرسنلی : با تغییر رتبه فردی ، به دلیل تاثیر در مزایا منجر به صدور حکم می گردد یا همچنین امتیاز سختی کار که فرمول آن برابر است با (رشته شغل)
  •  در سیستم آموزش : امتیاز آموزشی در صورتیکه در مزایا تاثیر داشته باشد منجر به صدور حکم می گردد که البته تاریخ پایان دوره آموزشی بایستی از تاریخ اجرای حکم کوچکتر باشد.
  • در سیستم رفاه : تحت تکفلها مثلا در صورتیکه شخص ازدواج کند و یا دارای فرزند شود به دلیل تاثیر در مزایا منجر به صدور حکم می گردد.

روند صدور حکم به شرح ذیل می باشد :

  1. مقایسه آیتمهایی که به صورت مستقیم (مزایا – اطلاعات تیک خورده – ردیف پست سازمانی – اندیکس محل خدمت) در صدور حکم اثر می گذارد مقایسه بین  اطلاعات جاری و اطلاعات آخرین حکم سابقه  انجام می شود که اگر نتیجه این مقایسه بدون هیچگونه اختلافی باشد ، حکم خروجی نخواهد داشت.
  2. مقایسه آیتمهای که به صورت غیر مستقیم در صدورحکم اثر دارند.

لازم به ذکر است که برای صدور حکم لزوما فرد بایستی فعال باشد و بعد از تغییرات لازم یکبار اجرای فرمول زده شود

logo